dinsdag 17 augustus 2010

Update van Erna

Chris heeft al lange tijd niet meer geschreven en ik heb hem gevraagd of ik mocht schrijven hoe de stand van zaken op dit moment is. Dat mocht.
Wel het gaat niet goed. Begin Juni is er een MRI gemaakt waarop nieuwe tumoren te zien waren. De chemotherapie waar Chris op dat moment mee bezig was heeft niet (voldoende) geholpen. Verder had Chris op dat moment een wond op zijn hoofd die niet dicht wilde. Uiteindelijk is begin Juli besloten dat Chris is uitbehandeld.
Na het stoppen van de chemotherapie knapte Chris in eerste instantie wat op, we zijn in de zomervakantie een week naar Berlijn geweest, maar op dit moment loopt zijn energie niveau wat terug. We proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen en te genieten van wat allemaal nog kan, maar dat is wel heel beperkt. Chris kan niet ver en lang lopen zo hebben we in Berlijn gebruik gemaakt van een rolsteol. Fietsen gaat ook niet echt geweldig, Chris heeft last van evenwichtsproblemen en dan kost fietsen toch wel heel veel van je concentratievermogen. Maar een rondvaart naar de Sail kan bijvoorbeeld wel en dat gaan we komende week dan ook lekker doen.
Mochten jullie langswillen komen om Chris wat afleiding te bezorgen dan kan dat, graag een belletje vooraf.

7 opmerkingen:

  1. Ik volg jullie al een poosje en ik maakte mij al zorgen omdat er niets meer geschreven werd. Nu begrijp ik het. Ik was er al een beetje bang voor. Mijn man heeft ook een Gliobastoma en gaat nu aan zijn 4e stootkuur beginnen. Ik wens jullie heel veel sterkte in deze strijd. Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Erna Chris
    Wat naar om de berichten te lezen . Ik heb erg met jullie te doen. zou graag een helpende hand bieden, maar weet niet hoe?
    Ik leef erg mee, Chris ik vind je een heel fijn persoon en ik wens je alleen maar alle goeds toe.
    sterkte Chris en Erna in deze zware periode.

    groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Giny,
    dank voor je lieve woorden. Het is wat het is, zonder goede vooruitzichten. De ongemakken houden aan en zijn te dragen. Nu heb ik ook nog ischias erbij, dus dagelijks bij mijn oefentherapie een paar keer extra pijn lijden om daarvan af te komen. Dat helpt wel een beetje. Mijn fysiotherapeut vroeg me mijn meelevers te vragen om voor me te bidden, zover is het dus blijkbaar. Doet zij ook. Doe je mee? Handig zo'n blog,helemaal voor een atheïst als ik. En ik( en meerdere lezers) zouden kunnen gaan vasten,voor en na zonsondergang; hoef je geen moslim voor te zijn. Schijnt ook te helpen ( ben nu 20 kg te zwaar) en laat wat van je horen, dat doet ons goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Chris, Ik ben een meelever en ik ben ook atheïst is zal dus niet bidden maar ik ga wel duimen voor je, is misschien hetzelfde als bidden maar wat maakt het uit als het maar helt ;-)
    Ik wil je heel veel sterkte wensen en heel veel moed om dit te doorstaan ook hoop ik dat de pijn gauw weg is bij je. Mijn man is aan zijn 4e stootkuur van 5dagen 420 mrg. Temodal begonnen en ook bij hem zagen ze aangroei maar het is niet duidelijk of het littekenweefsel of tumor is. Er wordt gedacht aan littekenweefsel dus gaan we door met de kuur. Het is een vreselijke spannende tijd maar we gaan door met strijden en er het beste van maken. Jij ook toch? Nogmaals sterkte en we denken aan je
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Chris , Ik za je in ieder geval in mijn gebeden opnemen , Vasten op de Moslim manier helpt niet echt tegen overgewicht .. vooral als je vrouw / vriendin zo lekker kookt als de mijne

    Sterke en groetje , mij is altijd verteld dat eigewijze mensen onmogelijke dingen doen bij kankers e.d. dus , tenzij je de laatste 20 jaar heel erg veranderd bent heb je op dat punt in ieder geval een sterk punt ;)

    Isma'il (Jan ) Martens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Is, een mooi lied is als een gebed. Ik blijf mezelf, lijkt me 't beste

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Chris en Erna,

    Tjonge, het zat in de lijn der verwachting, maar toch komt het nieuws als een dreun. We moeten evengoed nog proberen iets af te spreken. Ik weet niet of een rit naar Brummen nog tot de mogelijkheden behoort, anders wordt het voor ons een ritje Zaandam!

    Wij zouden ergens in het weekend van 18/19 september kunnen, maar horen wel van jullie wat er nog mogelijk is.

    Sterkte en liefs,

    Floor

    BeantwoordenVerwijderen